Powered By Blogger

torsdag 31 mars 2011

Ett par knäpp ur mitt nostalgiarkiv

Sitter här och rensar datorn. Shit vad jag har en tendens att samla på mig allt mellan himmel och jord. I helt överfulla mappar... you name it, I have it... förmodligen. Fast inte så länge till eftersom papperskorgen börjar bli rejält fylld med skräp.
Mitt i alltihop dök det upp ett par av mina gamla svartvita bilder som jag plåtade av samtidigt som de i färg som ni redan har sett, här. Och eftersom jag har fått lite förfrågningar om att visa lite mer från mitt nostalgiarkiv så lägger jag ut dem här och nu, innan de också får möta sitt öde bland de kasserade dokumenten:






















































Det finns fler forna knäpp att visa men det får bli en annan dag när jag har fotograferat av fotografierna. Tillbaka till datorstädningen. See you sen. Kram!

8 kommentarer:

  1. Åååhh, vilka fina bilder.
    Älskar fotografier och uppskattar vackra bilder.
    vad duktig du är. Vilken bra kombination av kunskaper. Både fotograf och journalist!
    Hoppas du hittar ett roligt jobb där dom förstår och drar nytta av din talang.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Men vilka fina bilder, tycker så mycket om svartvita foton. Du är ju enormt begåvad.

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Så läckert med svartvita foton! Snyggt perspektiv du har på bilderna, jättefina :) Kram

    SvaraRadera
  4. Oh vad fina bilder!!! Begåvad var ordet! KRAM

    SvaraRadera
  5. Snygga bilder!! Så skulle jag också vilja kunna fota. Kurs kanske?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack vad snälla ni är!!! Nu är det ju gamla bilder och jag har förmodligen tappat alldeles för mycket för att kunna ta liknande idag... Det samma gäller fotokurs... sorry men jag vet liksom inte hur man gör längre... Och dessutom är jag så non-pedagogisk så jag förmodligen skulle vinna guld om det var en Os-gren... :o) KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  7. Ooooohhh YES!!! Precis sånt jag vill se!!! :) du är så jä....a f....ing bra asså!!!! Tack tack tack och jag bugar härmed ödmjukast.... Och NEEEEEEJ för fan dessa får du inte kasta! Allt sånt måste måste sparas punkt basta slut! O har du inte plats på datorn så säger jag extern hårddisk eller burn baby burn. Lägg över allt på skivor. Det är ju en del av dig och din kreativitet. Om du inte vill ha kvar gamla papper så fota åtminstonde av dem och spara filerna på ett säkert ställe. Glöm inte att göra backup. Och du... Lär man sig att cykla så sitter det ju i för livet. Skridskor kan det vara lite sämre med men efter en liten stund funkar det ju oxå. Så OM du är sugen och vill samt orkar så kan du nog få till minst lika läkta kort nu igen. Du har ju ett jättebra öga för motiven. Så det så! Nu har jag slickat r.. så det räcker kanske det verkar som men jag menar det. You rock!
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  8. Tina: haha... ja det var väldans vad snäll du är, jag blir ju sådär pinsamt rörd och glad... :o) Men nej nej bilderna i si, alltså originalen kastar jag inte, bara de avfotograferade bilderna som jag la ut här. Ja måste erkänna att jag faktiskt blir lite fotosugen när jag ser på de här... kanske ska testa om jag fortfarande kan när det våras lite mer ute... Ha en bra dag! Kramar!

    SvaraRadera