Powered By Blogger

måndag 14 mars 2011

Inte en chans att jag ger upp min plats i Blogglandia!

Det har stormat ganska ordentligt i Molly-kulisserna de senaste dagarna. Med påhopp hit och dit.
Och jag är inte benådad, jag har fått min beskärda del. Främst i form av ett anonymt mail som klargjorde att jag har förstört sammanhållningen och stämningen i det så kallade Mollywood genom att dra igång min blogg, att jag inte är någon storbloggare och icke önskvärd i Odd Molly-kollektivet...

Jag blev superledsen först och tänkte släcka ner min blogg för gott. Skitförbannad sedan eftersom jag faktiskt aldrig har ansökt om att tillhöra någonslags kollektiv... Och är det någon som kan bistå med definitionen av vad en storbloggare är? För jag fattar inte.

Och bryr mig faktiskt inte ett spår om någon är storbloggare eller inte. För efter att ännu en gång ha läst igenom era kommentarer, inte minst de som är kopplade till inlägget som jag döpte till ”Statistiken har gjort mig väldans nyfiken” så känner jag att det finns inte en chans att jag ger upp min plats i Blogglandia!


För jag är så extremglad för det ni skrev där eftersom det är precis så jag är och vill bli uppfattad! För mig är ni som läser, oavsett om ni kommenterar ofta eller bara lite ibland, viktigare än hur länge någon har bloggat, eller ens om någon bloggar överhuvudtaget. Ni är alla lika värdefulla!

Jag tar gärna emot konstruktiv kritik, absolut hellre det än ett evigt mjäkande. Feganonyma påhopp undanbedes dock.
Och till er som inte vill ha mig här kan jag bara säga sorry, jag har varit med om betydligt värre stormar i livet och tänker därför inte vika mig nu, för er. Så mitt tips till er är att helt enkelt strunta i mig och min blogg... Kärlek & Respekt!

29 kommentarer:

  1. Sorgligt att det blivit så här. Jag som bara följer detta från åskådarplats och inte har insyn i vad som händer måste bara säga att det är oerhört tråkigt att så många råkat illa ut i den senaste tidens turbulens...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Suck! Folk! Klart du ska stå på dig. Problemet ligger inte hos dig utan hos anonym.

    Jag läser en handfull mollybloggar varje dag. Ett par har jag följt länge, några har tillkommit under resans gång. Andra bloggar kikar jag in hos sporadiskt, några följer jag mer intensivt emellanåt, men prioriterar bort andra perioder. För mig är det roligt att de är olika.

    Din blogg är väldigt speciell för mig: rolig, inspirerande och läsvärd just för att du har en egen stil både vad gäller kläderna och personligheten.

    För att återknyta till anonyms tankar om kollektivet: alla kan inte smälta in i den grå massan.

    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej Josanne!

    Jag borde skriva ett klokt och rejält inlägg om hur mycket jag tycker om din blogg och hur glad jag är över att ha hittat hit men nu är det lite bråttom här.
    Kramar till dig, maken och alla andra familjemedlemmar från Eva

    SvaraRadera
  4. Det här är ju sorgligt... Jag har stått (står fortfarande kanske...) mitt i stormen själv pga att jag varit frispråkig, och blev som dig ganska ledsen och förbannad, men nu orkar jag inte bry mig längre. Det här har verkligen gått över styr och är direkt patetiskt!

    Kunde skrivit ett långt inlägg om varför jag läser just din blogg, men låter det bero, tror du har sett mina kommentarer tidigare. Väldigt glad för att du fortsätter i alla fall!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Ja, vad säger man...ibland undrar man hur det är ställt hos folk. Gillar man inte en blogg så struntar man väl i att läsa den! Jag läser nog ett 15-tal Odd Molly bloggar i princip dagligen och jag väljer ju dem som tilltalar mig. Din tillhör mina absoluta favoriter just utifrån det att du (som någon mer skrivit här) har en egen stil både vad gäller kläder och ditt sätt att skriva. Jag hoppas du fortsätter köra ditt race på det sätt du vill.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag är så glad att du stannar kvar! Även om jag är dålig på att kommentera så läser jag varje dag och tycker verkligen om din blogg. Just att du delar med dig av ditt liv gör att det berör - önskar att jag vågade blogga så öppenhjärtligt!
    You go Josanne!
    KRAM!!!

    SvaraRadera
  7. Usch vilka äckliga människor det finns! De borde fan gå och hänga sig rent ut sagt! Blir så arg på folk. Hur kan man bara skicka ett sådant mail till något?!

    kram till dig iallafall

    SvaraRadera
  8. Innan jag rusar hemifrån nu så vill jag bara säga en sak till
    puss igen:) ~Böj dej ALDRIG för dessa fega!

    SvaraRadera
  9. Ehee....VAD är det du skulle "ha förstört" ?!?!? jag fattar nada....
    Har ju märkt att det "stormat" men har inte "lagt mig i" då jag inte har något vettigt att tillföra ;-)Sen måste jag säga att jag blev nyfiken på "Odd Molly kollektivet" Vilka är de?
    Nä blogga du på och fortsätt vara den härliga människa du är...
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  10. Men gud vad är det som händer. Anonyma mail och hot! Luktar polisanmälan tycker jag! Om du skulle sluta blogga för att idioter vill det slutar jag också! Punkt slut! KRAMAR och TA INGEN SKIT!

    SvaraRadera
  11. Ärligt talat.. Om någon skall hänga kvar är det du! YOU ROCK GIRL!! MORE POWER 2 YOU!

    Alla kan vi shoppa mollysar.. men få som du som kan rocka skiten ur dem eller ens tänka tanken att ha vissa av de kombinationer som du har och DET min vän är respekt!

    Puss!

    SvaraRadera
  12. Men jisses! Hur ska detta gå? Storbloggare, vad är det? Jag är mest trött på att vissa hela tiden henvisar till antalet Odd Molly bloggare för 2 år sedan, då det bara fanns 10 stycken. Nu har det eksploderat och detta stör tydligen vissa individ. Jag tror att det finns plats för alla, för alla har sin unika stil. Du har din stil och hur du skulle förstöra något fattar jag inte. Sen tror jag dessutom att Odd Molly är överlyckliga över bloggtillväxten, då det visar att flera tycker om kläderna (om jag nu ska parallell länka argument i senaste tidens storm). Sluta aldrig blogg Josanne, jag gillar den!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Tusen tack ni är FETBÄSTAST!!! Megakramar!!!

    SvaraRadera
  14. Jag bara sitter och skakar på huvudet just nu! Vad är det som händer här? Vadå förstöra? Skulle någon ha ensamrätt på att blogga om något speciellt? Och storbloggare? Vad är det? Ska man värderas efter hur många läsare man har. I s f kan ju jag lägga ner direkt och anse mig vara en sämre stående person. Nä nu har det gått för långt. Har läst liknande inlägg hos flera de senaste dagarna och blir alldeles chockad. De kanske inte är så illa ute ändå i solsidan med "Molly-morsorna".
    Du har i a f världens supermysigaste blogg som jag läser varje dag och du verkar vara en superfin person. Ska det vara såhär att man måste förtjäna att blogga om Odd Molly eller ens bära kläderna, slutar jag med nöje. Finns så mycket annat fint...
    Så SLUTA INTE BLOGGA och skicka mailskrivarna till mig om de är dumma så ska jag ge dem på moppo...

    Stora kramar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  15. Kikar in här på lucnhen och kan bara instämma: inte ska du lägga ner pga en idiot som beter sig illa. Det är kul här hos dej!!!!
    Megakram

    SvaraRadera
  16. Håller med Dr Molly i ovanstående... Ta ingen skit. Du är underbar hela du! Tycker alla ska göra som Lite Odd, bara stå rak och slå ett streck över alltihop. Tror det är missförstånd på missförstånd, ibland blir det man säger mottagit annorlunda än vad man tänkt sig och då rullar det på liksom. SÅ himla onödigt. Jag är ju inte heller insatt i hela fadderuttan men det smärtar mig om NÅGON alls blir sårad. Så ska det inte gå till. Tror ingen egentligen tänkt såra men är man själv lite upprörd är det lätt att saker sägs på ett sätt som, ja, helt enkelt blir fel... Vet inte vem som är storbloggare och bryr mig inte heller. Vet bara att om man bloggar för sitt eget nöje och tycker det är kul, då brukar det sina igenom. Alla posts är självvalda. Tycker tex att Katinkas provningar är jättebra men jag vill såklart inte att hon ska riskera hälsan för att få dessa gjorda. Är man trött så är man.
    Skriver man om både det roliga och sina sorger i livet som du Josanne, då tror jag man ser bloggen som ett sätt att skriva av sig lite i sin "dagbok" som du nämnt tidigare och jag är så innerligt glad att du delar med dig av denna! Vissa bloggar handlar om mycket specifika ämnen, tex inom teknik. Där pratas det aldrig ens känslor, enbart problemlösningsbaserade posts eller bedömningar av kvalité etc. I OM bloggarna tipsas det friskt om olika saker och en, tycker jag, fin blandning av vardagsliv och "klädfakta" etc uppstår. Kunde skriva så mycket mera om detta men ser jag redan kunde ge ut detta i bokform;)
    Ett är säkert: ingen ska känna sig varken jagad, sämre eller bättre än någon annan varken i blogglandia eller i verkliga livet. Alla är vi olika o Guuuud så tråkigt det vore annars... Keep Rocking!
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  17. Men äsch, vilka puckon det finns! Iofs inget nytt under solen, men drygt ändå. Skönt att du är så stark och står rakt upp när det blåser hårt för du har inget nada att skömmas för. Snarare tvärtom för du har en underbar blogg med en helt egen stil! Keep it up säger jag.
    Kram.

    SvaraRadera
  18. De sista 2 veckorna har verkligen nått flera lågvattenspunkter, det är värre än Solsidan och tyvärr börjar jag nästan förstå varför man parodierar människorna med de kläderna. Detta måste få ett slut! Jag är själaglad att jag har 0-koll på vem som gör vad i denna sfär och har 0-koll på do's and dont's för jag har hellre en liten miniblogg än en storblogg där man måste deala med sån här skit!
    Josanne - varför gillar jag din blogg? För att du vågar vara sig själv, för att du vågar gå under ytan i denna sjukt ytliga sfär och för att du har ett fantastiskt roligt språk! Din blogg förmedlar hjärta och medmänsklighet och en massa snygga kläder!!! :)
    Bra att du fortsätter!
    Massa kramar!
    Linda

    SvaraRadera
  19. Jag blir så ledsen..förstår verkligen inte hur en del människor är!! Hur orkar dessa anonyma kasta dynga överallt..
    KRAM

    SvaraRadera
  20. Jag förstår inte riktigt vad som hänt men känner mig ledsen över att du fått ett sånt taskigt mail. Du är toppen och din blogg jättefin.

    Eftersom ingen blogg är anställd av Odd Molly är alla drivna i privat regi och hur allvarligt man vill köra detta är upp till var eoch en. Ingen har rätt att klanaka ner på någon annan och mena att några ska få finnas och andra inte. Helt befängt. Du har verkligen inte förstört någonting. Tvärtom. Vi har yttrandefrihet i Sverige dessutom.

    Kram!

    SvaraRadera
  21. Jag som inte ens vet vad Mollywood innebär känner ju att min dag skulle bli väldigt mycket tråkigare om jag inte kunde titta in här.

    Begriper inte så vilket sätt din blogg har förstört nåt och nej jag vet inte heller vad en storbloggare är, men jag misstänker att jag inte tillhör den kategorin. =)
    *skakar lite på huvudet och skickar en cyberkram*

    SvaraRadera
  22. Fina fina.. TA INGEN SKIT! Jag får känslan att det är någon elak j-el som ville slänga in bränsle i brasan som sitter och garvar nu. FY FAN.. jag blev komplett skogstokig och illamående när detta kom fram.

    Du är ju bästa Josanne - precis lika värdefull som alla andra!

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  23. Snälla Josanne, jag hoppas verkligen att du inte tror att någon av oss har skrivit det där. Det där är befängt och jag tror inte någon av oss om illa utan det där är ett sätt att sätta diskussionerna i lågor helt enkelt från någon som vill provocera.

    Jag tycker att hela den här situationen är beklaglig faktiskt, men det är nog inte bara du som upplever sig påhoppade. Odd Molly-holic skrev ett inlägg som hon hade all rätt att skriva om sin erfarenhet av kvalitet och om det faktum att hon tyckte Odd Molly borde uppmärksamma sin stora bloggrupp. En del av oss höll med, andra inte och diverse inlägg uppstod i bloggar som blev hätskare och hätskare och istället för att diskutera sakfrågan blev det till personangrepp och det är det jag vänder mig emot när det läggs ut antydningar i bloggar som uppenbarligen ska läsas som pikar.

    Sedan fortsatte mejlen och fler personangrepp i bloggar. Jag tycker att om man nu ska referera till den här bisarra historian som du gör så är det väl bättre att lägga fakta på bordet och tala om vad det handlar om. För det låter som rena konspirationen när det antyds hit och dit.

    Jag har aldrig skrivit något om storbloggare - tror definitionen är mer än 1000 läsare per dygn - och bryr mig inte ens om den löjliga debatten. Däremot tyckte Odd Molly-holic i ett mejl att det är trist med allt tjafset - och hon kände sig faktiskt påhoppad precis som du gör nu i Lite Odds blogg - och jag skrev en peppande kommentar om att inte lägga energi på det och låta sig provoceras - precis som du skrev peppande kommentarer åt andra hållet. That´s it vad gäller påhopp. Jag tror ingen så ont så att de skrivit det där mejlet till dig faktiskt. Sedan resulterade det i rena personangrep på ovan nämnda blogg.

    Jag har varken gått till angrepp eler försökt använda min blogg i syfte att göra det. Nu får det väl ändå vara ett slut på det här? KRAM

    SvaraRadera
  24. Det här verkar rent sjukt faktiskt, jag tror det är någon som vill skapa osämja och bråk och jag tror inte att det är någon som bloggare. Känns väldigt omoget hur som helst och inget att lägga vikt vid. Jag har inte föjlt alla kommentarer och känner mig lyckligt ovetande om vad det handlar om. Strunta i det Josanne, du har dina läsare som gillar det du skriver och själv är jag här varje dag även om jag snålar med kommentarer.

    SvaraRadera
  25. Tack alla för kommentarer och jag är helt inne på Katinkas spår; nu får det verkligen vara nog!!! Från alla håll och kanter!!!
    Jag gjorde ett inlägg för en stund sedan i Odd Mollyholics blogg och jag drar det här eftersom jag står för det och känner precis så, fast jag plockar bort det som är riktat till henneså det blir mer generellt här:
    "Anledningen (till att jag gjorde mitt mailinlägg) var att en av mina vänner, Lite Odd verkligen mådde skitkass och var superledsen över den skit hon hade fått ta och jag tyckte att det fick vara nog. Överhuvudtaget. I min värld behöver man inte tvunget tycka lika för att respektera varandra som människor. Och i mina ögon är ingen oskyldig i det här och ingen är egentligen heller skyldig. Så varför bara inte försöka stryka ett streck över den här olyckliga skiten och se framåt istället. Det var aldrig min mening att såra dig eller någon annan, och jag fick själv en del skit som fick mig helt ur balans ett tag där. Men samtidigt är det väl smällar man får ta om man sticker ut hakan. Fast hellre det än att sitta i ett hörn och hålla käften med sin åsikt... eller hur? :o)"

    När det gäller mailet så är "vår mailgrupp" det enda stället där jag har uttalat mig om det. Så vem kan annars veta vad jag skrivit... Tror du att jag har hittat på det själv eller?

    Och om du tycker att jag har använt min blogg till att gå till angrepp på någon så vill jag gärna veta hur och var...
    Kramar!

    SvaraRadera
  26. Oj oj oj! Vilken soppa! Lova att du inte slutar skriva ... jag gillar ju din blogg, stor eller liten.

    Många kramar!!!!!

    Lotta

    SvaraRadera
  27. Nej Josanne, jag tror inte att du har skrivit det själv, men kan det helt enkelt inte vara någon som läst här och där, dragit slutsatser för det har antytts mycket i bloggar runt omkring och vill ställa till mer? På mejllistan är vi bara ett fåtal personer och jag tror ingen om så illa.

    Vad jag ville ha sagt är att läsarna här vet ju inte hela historien och då blir det knepigt att lägga ut det med antydningar i bloggar? Jag har inte anklagat dig för att gå till angrepp ofentligt mot någon, men det var ju vad det gjordes i Lite Odds inlägg som sedan togs bort. Eller?

    Odd Molly-holic skriver ett inlägg som omdebatteras och vi har olika åsikter kring det. Vissa håller med - andra inte och det är fine. Alla har rätt till sin åsikt. Sedan gör andra bloggare egna inlägg om det i sina bloggar där de argumenterar för den ena eller andra åsikten och det är också fine så länge det inte går till personangrepp.

    Odd Molly-holic skickar inte sitt inlägg till Odd Molly utan en annan bloggtjej gör det och Odd Molly bjuder in till möte. Odd Molly-holic bjuder in fler och vissa av oss bestämmer oss för att åka - även de som haft en annan åsikt i frågan och inte efterfrågat dialog med företaget Odd Molly. Det är också fine.

    En mejlkonversation börjar med om fler ska bjudas in och Odd Molly kontaktar igen och menar att kontoret är litet och de inte kan ha hur många som helst utan att de blir de som Odd Molly-holic valt som representanter.

    Sedan skriver Lite Odd ett inlägg i sin blogg som visserligen vill tala om att hon tycker att det gnälls för mycket, men som Odd Molly-holic - och flera till - läser som en dold antydan till personangrepp och i kommentarsfältet där uppstår debatt där det ganska tydligt syns att det är just Odd Molly-holic som åsyftas. Varpå Odd Molly-holic skriver ett mejl om att hon tycker att det är tjafsigt och trist att känna sig påhoppad, jag peppar henne och menar att hon inte ska låta sig proverceras eller låta det stjäla energi och efter det bryter helvetet löst med arga mejl och påföljande angrepp i Lite Odds blogg där våra namn läggs ut. Efter det får du detta hemska påhopp du med.

    Jag har aldrig velat vara otrevlig mot någon, men jag tyckte inte att Odd Molly-holic förtjänade att bli påhoppad från början - och jag tycker att det är viktigt att värna om att inte sådant sker. Inte du heller förtjänar att bli påhoppad naturligtvis!

    Nu har jag kanske missat några led i det här, men rätta mig i så fall. Vi börjar ju bli som Solsidans mammagrupp för sjutton. Kram

    SvaraRadera