Powered By Blogger

onsdag 9 mars 2011

Tassels i förfallning – jävla skitkvalitet!

Jag hittade en liten ljusblå tråd på köksgolvet. Dubbelvikt och ett par centimeter lång. Det tog ett bra tag innan jag fattade var den kom ifrån. Men så dök plötsligt en farhåga upp. Som tyvärr visade sig bli bekräftad... tråden kom nämligen från en av tofsarna på min Avalon tunic, lite blue. Använd EN gång. Och när tog en närmre granskartitt så upptäcker jag att båda tofsarna är i total förfallning!


De ramlar helt enkelt av, tråd för tråd eller bit för bit eftersom de är så förbannat illa knutna. På den ena har redan hälften trillat av i en klump, resterna av den återfann jag efter en lite nogrannare skanning av hörnorna på köksgolvet...


Fan vad jag blir irriterad och riktigt förbannad – jävla skitkvalitét! Min spontana känsla var att packa in den tillsammans med en bomb och skicka till Odd Mollys huvudkontor. Fast med lite eftertanke känns ju det ganska puckat eftersom de då aldrig lär få se vilka ostabila skitplagg de kränger till folk för en jävla massa stålar! Ja jag vet att det dryper av svordomar... (sorry Eva...) men jag ville ju för tusan ha den här, inte behöva reklamera och hålla på... Grrr!!!

Hur funkar det med reklamationer förresten, får man pengarna tillbaka direkt eller måste man vänta på någonslags jävla ”utredning”?
Eller ska jag försöka laga den istället... Vad hade ni gjort? Och är det fler som har råkat ut för tasselfenomenet? Ett tips är att kolla dem noga så ni inte hux flux står där helt tofslösa... Kram från en riktigt jävla uppretad gnällkärring!

21 kommentarer:

  1. Så irriterande! Gå /sänd tillbaka till affären! Man ska få pengar tillbaka direkt eller ny vara. Brukar också tas positivt emot med klagomål direkt till OM, det kan ju vara ett fel på den här som gäller samtliga plagg.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Förbaskat också!! Läste hos Evalena om just detta problemet hon uptäckte i finland!
    Har man handlat på nätet så ska det mailas, fotas, skickas tillbaka o vänta..surt o irriterande även om pengarna kommer så småningom. (ska kolla min ordentligt) Det här gillar jag inte!! Läs OM-holic,s inlägg idag..intressant o bra skrivet tycker jag.
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åhhh nej! Så jäkla surt.
    Är säkert så på min också som jag inte fått från Deepfling än och hålla på att skicka tillbaka till USA är ju bara örk.

    Jag hade försökt få rabatt och sedan lagat det själv.

    SvaraRadera
  4. haha... så kan det gå när man är skitkass på att läsa andras bloggar... jaghar helt missat dagens kvalitetsdiskussion... men ser att allt fler bloggar tar upp frågan/ Mollyholics inlägg, som jag inte heller har läst... Hoinner inte nu men ska göra det när jag kommer hem igen... tack för era kommentarer! Kram!

    SvaraRadera
  5. Blusen är snyggare utan tofsar.Jag klippte av dom.

    SvaraRadera
  6. Hahaha, finaste Josanne....det verkar vara många som är irriterade på OM idag ;-D
    Hoppas de har någon som läser och vidareförmedlar. Reklamera!!! Även om det ska utredas först, vilket beroende på ÅF brukar ske så ska man få sina pengar tillbaka eller en felfri vara.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  7. Vilken skitkvalité...man ska inte behöva hålla på och reklamera, vänta på nytt och fota och greja för att få ett felfritt plagg....visst kan det slinka mellan så kallade "måndagsex" men jag tycket att det börjar bli mer och mer!!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej Josanne!

    Jag står ut med en och annan svordom när man är riktigt, ja du vet vad...Däremot hade jag allvarsamma ord till mina söta konfirmander i går kväll när de skriker könsord till varandra, då blir denna tant en TANT!
    Dessutom är det Askonsdag idag den som egentligen inleder fastan och vi tecknar sotiga kors i pannan som ett tecken för bot.
    Dålig kvalite är uruselt, själv har jag ju som tur är aldrig råkat illa ut.
    Kramar till dig från Eva

    SvaraRadera
  9. Jag har min Wigwam i lite lilac på mig idag.. Handtvättat varsamt en gång, så inte använd mycket.
    Och nu ser jag att det är FULLT med lösa trådar i brodyren på ena sidan. :( Inte i bara en blomma utan i flera.
    Köpt i en utländsk webshop så frågan är hur man reklamerar då. :( Inte kul att det ska bli såhär. Kläder man betalat över tusenlappen som inte håller många gånger..
    Besviken och lurad
    Matilda

    SvaraRadera
  10. Long time, jag är nästan lika dålig som du på att ta mig igenom alla andra OM-bloggar - lite skämsigt eftersom det är så många snälla som troget skriver kommentarer.
    Dessutom känner jag att jag missar en massa saker men sen jag började jobba så finns jag knappt...

    SvaraRadera
  11. Men usch vad trist! Reklamera så klart och har du handlat i en fysisk butik och de är schyssta så får du nog igen pengarna direkt. Det har jag lyckats med iaf (butiken vill ju att man ska fortsätta handlar där). Webshop kan nog ta lite längre tid.

    Det känns trist att det första en ska göra när man fingrar på en molly i en butik är att dra och känna att saker sitter fast som de ska... Inte bra och tråkigt att behöva ha en lite pessimistisk ansats istället för att sprudla av glädje över att få prova ännu en fin fin molly.

    Lycka till med din reklamation!
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Fy vad trist! Reklammera är ju liksom inte det man vill ägna sig åt; även om min sambo är en virtous på området...
    Man vill ju bara ha och älska sina fina plagg.

    SvaraRadera
  13. Tack fina du för paketet med x-stitchen, det kom fram idag :)Snabbare än snabbast! Så fint packad och passade perfekt gjorde den också :)Kram!

    SvaraRadera
  14. Fy så trist! Jag tycket absolut att du ska reklammera och du ska inte behöva vänta på någon utredning - pengarna tillbaka direkt! Kram

    SvaraRadera
  15. Jag upprepar frågan som jag ställt flera gånger förut:

    Vad hände med kvalitétskontrollen Odd Molly?

    SvaraRadera
  16. Reklamera såklart. Det är helt oacceptabelt att OM:s kvalitet har blivit så uppenbart mycket sämre (samtidigt som priserna ligger högt och ständigt höjs).

    När jag reklamerade senast till OM fick jag vänta drygt ett par veckor på pengarna, vilket jag inte tycker är ok. pengarna ska återbetalas direkt när OM har fått in det defekta plagget.

    SvaraRadera
  17. Men fy vad tråkigt, speciellt när så många har problem med denna tunika. Den kommer aldrig till min garderob, då så många råka ut för samma fel. Hoppas det löser sig, men nu måste fan men OM vakna.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Åh... blir småirriterad av att LÄSA ditt inlägg haha.
    Jepp, reklamera ! Det är ju inget billigt stuff, så naturligtvis ska kläderna hålla HÖG kvalité !

    SvaraRadera
  19. Jag bestämde mig för att returnera min men av en annan anledningen så det kanske trots allt var ett bra beslut. Jag byter till något helt annat som jag har span på och total glömde i lördags. Smått sinnesförvirring. Reklamera helt klart!!!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Tusen tack för era åsikter! Jag har inte riktigt hunnit tänka på hur jag ska göra och jag har inte hunnit sätta mig in i dagens kvalitetsdebatt heller, så därför har jag tyvärr inget mer att tillföra just nu, så därför säger jag bara ett (mesigt) tack igen! Och kram!

    SvaraRadera