Powered By Blogger

onsdag 16 mars 2011

Få dyra eller fler billigare?

Jag har en tendens att nästan alltid dras till de dyraste Mollysarna. Det slår liksom sällan fel. De klänger sig fast med hull och hår i mitt vill-ha-centra. Och varje gång så brottas jag med frågan om jag ska satsa på få dyra som jag verkligen gillar eller fler billigare, som jag också gillar, men inte lika mycket?


Spontant så tycker jag att så länge budgeten håller så är det bättre att satsa med hjärtat. Ibland har jag försökt att invänta rea men det har alltid slutat med att jag inte har fått tag på det jag vill ha. Ja ni hör ju vilka grymma I-landsproblem som snurrar i min skalle... Men jag kan ändå inte låta bli att nyfiket fråga; hur tänker ni? Nu blir det inte mer från mig för nu eftersom vardagen kallar. Kram!

12 kommentarer:

  1. om det är få dyra som verkligen är de som man verkligen vill ha o kommer bli använda är det ju bättre än massor med oanvända billiga....

    SvaraRadera
  2. Oavsett om det är det dyrare/"billigare" plagget som fastnat i hjärnan, är det ju nästan omöjligt att få bort det ur skallen!! Så jag tänker okej då får jag snåla med något annat! Fast problemet är väl egentligen när det plötsligt dyker upp oväntade o otippade plagg man plötligt suger åt sig..ja du vet ju det där, fniss. Att vara ståndaktig mot just det där andra..suck det är ju svårt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har ganska billig smak så det är bra, haaa-haaa! Ha en underbar dag, världens bästa Josanne! Kram L8

    SvaraRadera
  4. Det är som med dig - jag dras till dom dyrare. Och vad tiden lider så tenderar "vill ha" listan att bli längre och längre. Tyvärr så ger jag ju efter många gånger:) Usch på mej. Till råga på allt, nu har jag hittat nyproduktion av Odd Molly 388 Silk Sleveless, och det kan jag ju inte heller motstå.

    http://madsogmille.dk/shop/voksen/odd-molly/

    SvaraRadera
  5. Whether it is a more expensive piece or not, it does not matter. If I want it, it will haunt me until I get it. Sometimes it is not worth waiting for the sale. If you miss that amazing piece it will haunt you FOREVER!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  6. Jag har alltid lidit av mer-smak-än-pengar-syndromet så jag fastnar också för dyra saker.
    Just i vår har jag bestämt mig för att göra just så: Köpa de där sakerna som hjärtat säger är rätt. För jag ser ju vilka som blir hängande; de som var inte lika dyra men som verkade bra.

    Eller för att använda mitt favoritcitat från filmen Hanibal:
    Seemed like a good idea at the time... ;)

    SvaraRadera
  7. *asg* Helen - du är ju skön!
    -----------------------------------------
    Jag resonerar inte alls.. det blir som det blir och oftast håller jag nog samma mönster - sjalar och koftor för nästan hela slanten .. sen när allt är nästan slut då kommer jag på att jag MÅSTE ha nåt annat.

    KRAM och sol! <3

    SvaraRadera
  8. Viktigast är att använda kläderna tycker jag- inte lönt att kasta tusentals kronor på garderobsoutfits...

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Vill först säga att det skönt att bara hade ett kort paus i Blogglandia. Mycket tacksam att du är tillbaka! Känner igen mig att jag alltid blir tokkär i kläder som visar sig vara svåra att få tag på eller har väldans högt pris. Ibland rannsakar jag mig själv och köper inte, ibland MÅSTE jag bara! Tex. kastar jag mig hals över huvud på första tåg till grannlandet för att få tag på sista paret bloomers i multi och nu är dom mina!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag är en sådan som oftast är glad att jag inte faller för det allra dyraste. Eller jag kan ännu inte motivera för mig själv att jag skulle köpa en virkad klänning för dryga 4000 liksom.

    Däremot undrar jag ju om det är någon skillnad i slutändan. Summa-mässigt alltså. Skillnaden ligger väl i att jag står med fler plagg till samma pris. Använder jag dem, jag då är det ju bra. Om ngt inte är rätt ändå och hänger, ja då är det ju inte "ekonomiskt". Om man nu ens kan tala om ekonomiskt när det handlar om Odd Molly.

    Var ligger närmaste de-tox inhysning?

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag svarar imorgon. Godnatt & Kram!

    SvaraRadera
  12. Anna: exakt så jag också tänker! Vi är smarta vi... ;o) Kram!

    Annelie: haha... jo tack, jag vet exakt hur det är... känner på pricken igen mig... :o) Kram!

    L8: haha... du är förjävla skön gumman! :o) Kram!

    Mimmi: haha... ja den där vill-ha listan har ju inget slut, tvärtom, en storhandlande tiobarnsfamiljs kvitto kommer inte ens i närheten av längden på min vill-ha-lista... Och jag har såklart också spanat in mig på Silk Sleeveless... attans liksom... :o) Kram!

    Karen: haha... du har sååå rätt! Kram!

    Helen: haha... instämmer med Bina; du är skön! Love the citat! :o) Kram!

    Bina: haha... i slutändan resonerar jag nog inte heller. Det är ju en hel del som liksom bara råkat hamna här efter ytterst spontana klick... ;o) Känner ändå igen mig att komma på seeent att man bara måste ha något... kan bli dyra historier då... :o) Kram!

    Mammaicity: så sant, så sant. Jag försöker att använda mina ”finplagg” även till vardags, just för att de inte bara ska bli hängande. Kram!

    Fiona: haha... skrattar att du kastade dig på tåget till grannlandet. :o) Vilket är exakt vad jag också skulle kunna göra, lätt som en plätt! :o) Vi är nog allt lite galningar... men förbannat snyggt klädda galningar... ;o) Kram!

    Forbid Me Not: vad skönt att tänka så! Jag har blivit komplett fartblind när det gäller priser på Mollysar. Ruggigt när man tänker efter... Jag skulle garanterat också behöva den där detox-inhysningen... hojta om du hittar den... ;o) Kram!

    SvaraRadera