Powered By Blogger

fredag 11 mars 2011

Hur jag bär mig åt för att muntra upp mig själv...

Jag försökte få ihop ett inlägg om Bosse katt. För jag känner att jag måste göra ett sådant. För att skriva av mig och på det sättet ”kunna gå vidare”. För att hedra att han har funnits som en trogen vän i nästan 16 år. Och dessutom var, och fortfarande är, han högt älskad och så så sjukt saknad... Irrelevant eller ej, det här är min blogg, min ”dagbok” och därför landar precis vad som helst här som jag, the tossetant får för mig att plita ner...

Men! Jag fixar inte att få ihop det idag... för så fort jag gör ett försök så skyms datorskärmen av allt bölande. Så Bosse-inlägget får vänta ännu lite till... För istället gör jag en total tvärvändning.
Och bjuder på en av minsta stora glädjekällor. Mannen som är så outstanding på att få mig att skratta i alla, och då menar jag verkligen ALLA situationer...


Santino Rice

Mannen, designern och den fabulous tokdåren som var med i den underbara amerikanska tv-serie Projekt Runway för bra himla länge sedan.
Och med en förvarning om hur pinsamt låg, ruggigt dålig och extremt skadad min humor är så kastar jag ut tre Youtube-länkar på hur jag bär mig åt för att muntra upp mig själv...
Jag tror att man egentligen ska ha sett Project Runway för att fatta sammanhanget men jag kan ändå inte låta bli... Så take it or leave it girls... Santino does Tim Gunn, What happend to Andre, Lighten up it´s just fashion. Kramar från kärringen som är farligt nära en låååång vistelse på hispan...

15 kommentarer:

  1. Vet du vad? Gråt färdigt! Eller gråt och skriv samtidigt! Man får gråta och måste göra det för att bearbeta sorgen. Den enda tröst jag kan ge dig är att det kommer att bli lättare. Saknaden kommer alltid finnas men den bedövande smärtan kommer inte alltid vara så tung. Lider med dig för jag vet precis hur du känner dig! När jag vill muntra upp mig kikar jag på Pang i bygget. Har hela serien och det lyckas alltid få mig att skratta....

    Många kramar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Åååå FINA FINA UNDERBARA! jag vet vad du går igenom!! Vill inte göra dej mer ledsen nu..

    NU ska jag muntra upp...måste få börja med att skratta HÖGT hahahahahahahah
    JAG såg hela project runway å jag kan bara säga dej att Santinos RÖST fick mej att få mardrömmar!!!!! MEN hans tolkning av Tim Gunn är HELT PERFEKT !! Men ooouuuu oouuu vad jag ville TVÄTTA hans hår!!!! ha ha ha Inte Tims hår utan Santinos hår..ja kanske inte jag personligen MEN skicka karlen till en som kan tvätta frillan på han! Å när han hade på sej högklackat..JAG BLEV RÄDD!!!
    Puss på dej du underbara underbara!!!

    SvaraRadera
  3. Och här kommer jag med lite input ... sorgeprocessen måste få ta sin tid. När min Matisse for till katthimlen i rymdraket (Min sons verison) så grät jag hela dagarna ett par veckor och hade ett ljus tänt ständigt. Det blir lite mer lätthanterligt med tiden men ont gör det fortfarande. Min tröst är att jag spred askan efter Matisse med hans bästa kompis som dog ett par år innan. Nu var det så fallet att Katten Bus var begravd på svärmors landställe från början. Men sedan sålde hon landstället och inte skulle Bus ligga där själv!? Så maken fick åka ut och gräva upp urnan. Makabert, absolut, men det var värt det för nu är kattkompisarna tillsammans här i naturen på ett stenkasts avstånd. Så du ser, min sorgprocess innehöll både tårar, ljus och maken med spade...
    Blogga om Bosse när det känns ok. Vi som följer dig vet ju din sorg och saknad!
    Stor Kram!

    SvaraRadera
  4. De andra tjejerna skriver så vettigt, jag håller bara med och skickar en kram.

    SvaraRadera
  5. Ta du och skriv ditt bosse inlägg när du är redo för det..! ger dig en stor kram och förstår att det känns jättejobbigt!

    Helt underbart att du har Santino på bild i bloggen och att du nämner honom...Jag ÄLSKAR Santino och har är nr 1 favorit när det kommer till Project Runway, som är en serie där jag oxå har sett alla avsnitt :-)) När han härmar Tim och säger "what happend to Andre" är underbart :-)
    kram hjärtat!

    SvaraRadera
  6. Att förlora sitt djur är att förlora en bit av sig själv- de sitter så djupt i hjärtat och det gör så fruktansvärt ont!!!

    Tänker på dig och lider med dig=( Varma kramar!

    SvaraRadera
  7. Hälsningar från Titti.
    Fick ditt "paket" igår o innehållet gillades!!
    Många tankar till dig o lille Bosse-katt.
    Ps Jag såg Project Runway!!!

    SvaraRadera
  8. När jag läser om din sorg så tänker jag på min lilla kisse Nelson. Jag blev kär i en katt-alergiker och lämnade min älskade Nelson till ett äldre par som precis hade förlorat sin katt. Han skulle fått det så bra där! De hade till o med en damm med fiskar för kissen på tomten... Men Nelson ville inte bo där, han rymde och senan dess är han borta :-( Saknar!
    Stora kramar.
    Affi

    SvaraRadera
  9. Jag tror det kommer ett inlägg om Bosse när du är redo och det är dags. Sånt ska man inte forcera fram.
    Min Rioja katt 16 år verkar inte heller vara på topp så vem vet, snart kanske jag också är i din situation. =(

    Det är det pestiga med att ha djur; vi överlever dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Hej Josanne!

    Här kommer ytterligare en Projekt Runaway gillare. Har skrattat så tårarna rinner.
    Det är så eländigt sorgesamt när älskade djur dör, det sliter sönder en bit i hjärtat. Men jag tänker att ett liv utan djur det skulle vara ännu mycket, mycket värre. De ger oss så mycket.

    Många kvällskramar till dig från Eva och Otto

    SvaraRadera
  11. Hej igen!

    En liten "bikt" kommer här. Har du sett Tradera, min klänning och jag har lagt ett bud trots att jag inte skulle, attans.

    kramar

    SvaraRadera
  12. Hade detsamma med min Baloo som blev 16 år...jobbigt, jobbigt är det men sen går man vidare ändå. Bosse kommer alltid att vara med dig gumman som en skön känsla och din bästa vän♥ Det är det "värsta" med djur...man blir äldre än dem. Härligt att pigga upp sig med roliga saker med, det behöver man;)

    Många goa kramar
    Adela

    SvaraRadera
  13. Usch vad jobbigt... Jag tycker det är underbart att du skriver så fint och delar med dig till oss andra! Bosse RIP!

    Älskar också projekt runway!!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  14. Jag säger bara Dirty Sanchez!! Ha en bra dag i Copenhagen stumpan!! Är lite sotis faktist:) Stor kram och tack för pratet i går:)

    SvaraRadera
  15. Ooops, jag har tydligen blivit såväl slö som förvirrad och glömsk för jag var helt säker på att jag hade plitat ihop kommentarsvar här... men se det hade jag icke... Dumt, fast nu blir det bara ett stort Tack och Megakramar till er alla!

    SvaraRadera