Powered By Blogger

söndag 6 mars 2011

Två nykomlingar, lika många presenter och en vinst

Det hade ju varit helknasigt att komma hem från en Molly-träff utan minsta släng av påssjukan. Så därför hade jag givetvis kassar med mig i bagaget under hemfärden.
Som jag redan har avslöjat så handlar det om två Mollysar. Först ut var en liten sak som Lingondarlingen faktiskt shoppade åt mig på AjaBaja tidigare i veckan men eftersom jag fick den under träffen så tycker jag att den får räknas dit...



















Avalon tunic, lite blue

Jag provade den vita förra veckan. Det mötet blev en så positiv överraskning att jag genast kände att små stänk av habegär trängde sig på.
Men eftersom jag har lagt mig till med ett lite vuxnare smarttänk på sistone... hmmmm... ;o) så kändes en vit alldeles för lik min vita Wigwam. Men med Mollysar finns det ju alltid en räddning på ett eller annat sätt och så även nu alltså när den här ljusblå plötsligt studsade fram på nätet. Nummer två på nykomlingslistan är ett plagg som länge har funnits på min nyfiken-på-lista:



















Wunder halterneck, vintage powder

Helt ärligt så gör jag ju inte den ett piss rättvisa här, för jag ser ju själv att jag mest ser förjävlig ut, löjligt fläskig och trött som en gnu i en sunkig köksspegel... Så här krävs fantasi, i form av smal, brun, sommar...
Dock vete fan vad jag ska ha under den... Här har jag Rock-a-fellow silk slip dress, vintage powder. Samma färg, funkar som attans OM det inte hade varit för detaljen att axelband möter halterneck... och snyggare har man ju varit med om... Jaja... jag får klura, har ju ett par månader på mig innan armar kan blottas... Och då pratar jag både vädermässigt och fetmarelaterat...

Det var i alla fall mina köp. Sedan följde det med två fina presenter hem också. Och en vinst i utlottnigen som AjaBaja hade och som jag blev überglad för...



















Först vinsten; handkräm och fotkräm, precis vad denna sunktant behöver men är för sniken för att lägga pengar på själv. Så supertack till AjaBaja som lottade ut, och till söta Hoai som drog mitt nummer som det vinnande. På ovan nämda ställe blev vi även bjudna på Odd Molly kortlekar medan Unica var så gulliga att de såg till att jag fick det superfina halsbandet i min ägo. Jag kastade på mig det på direkten och här har ni det i kombination med allt mitt andra blingiga plotter:

Foto by Lingonberrie

Även om jag stenslocknade och sov bort tre timmar av den här eftermiddagen så är jag fortfarande helt körd i blocket. Så nu går jag och lägger mig igen. Men om ni vill, kan, orkar och allt det där så ses vi imorgon igen. Kram och god natt!

7 kommentarer:

  1. I don't know for how many times I have been checking out your blogg from yesterday. I keep reading it again and again and still don't get bored. Thanks so much for:
    - wonderful, interesting blogg
    - being such a good company every time we meet at Odd Molly träff both Malmo and Göteborg
    - colourful, beautiful Odd Molly inspiration and many nice pictures!

    I thought that you could have had Hookup tunic yesterday but I was wrong :).

    Kram, Hoai

    SvaraRadera
  2. Wunder halterneck kallar på mig:) Snyggare på riktigt än på produktbilden......God natt!

    SvaraRadera
  3. Fniss..nej något annat hade ju nästan varit konstigt!! Klart något skulle följa med dig hem! Avalon är verkligen snygg den tunikan o Wunder halsterneck är så fin på dig! (du hittar nog på nån lösning). Väntar paket idag faktiskt, med ett av dessa innehåll..
    Vilka presenter du fick, så roligt verkligen!
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter skönt att sova ut...mmm. Du, kan vi inte hitta på ett mollypokerspel? Det hade ju varit roligt!!

    Ha det bäst idag!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Avalonenn är skitsnygg!(ja den andra också) Jag väntar fortfarande på att min ska dyka upp från Deepfling :-(
    Hoppas den kommer snart.
    kram

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från träffen!!! Nu ska jag bara se till att utföra en swap med kära Christina. :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoai: tacktack söta fina! Så kul att träffa dig igen, hoppas det blir fler gånger! Har inte du en blogg? Jag hittar inte den... :o( Kram!

    Linda: fast den blev brunare på mina bilder än vad den egentligen är, färgen är mer som på produktbilden egentligen = snyggare. Kram!

    Annelie: spännande vad du väntar på, kan tänka mig dig i båda... Ja presenter är alltid kul och vinsten blev jag så glad för. Ha en bra dag du också vännen! Kram!

    Lingon: ja det är ju klart att vi måste det! Får bli nästa projekt... och då måste man ju träffas, tjohooo! :o) Kram!

    Hoffsan: håller tummarna att den kommer snart. Mina saker från DeepFling har kommit efter runt en vecka sedan de blivit skickade från USA. Kram!

    Jeanette: om du pratar halsband så är det ett helt rätt swapp. :o) Kram!

    SvaraRadera