Powered By Blogger

söndag 17 juli 2011

Dagens – kanske inte bästa tillfället egentligen

Jag hade nya jackan med mig igår, den som jag nyss fick tjuvkolla namnet på för att få fram att den heter Leatherette biker jacket, lite powder. Men det blev aldrig någon bild tagen eftersom det var alldeles för soligt och varm för att ha den på sig. Vilket man inte kan säga om dagens väder. Som enbart handlar om en enda sak; regn! Kanske inte bästa tillfället att premiärgå i sin oanvända skinnjacka i. Egentligen. Men jag kände för att ha den på mig under vovvenaden nyss… och så fick jag ju samtidigt kolla chans att vattenbeständigheten på den:



















Utvärderingen blir att den är lika fin som innan trots en timmes ständig närkontakt med vattendroppar. Tur för mig liksom… ;o).
För att piffa till våra vovvenader så har vi sedan vi kom hem från Roskilde ofta kombinerat dem med vår nya hobby; geocaching. Jag tänkte första skriva lite mer om det här och nu men så fick jag istället för mig att det var dags att börja knåpa ihop degen till pizzan som ska avnjutas här.
Och då kan ju ni faktiskt få välja; vill ni läser mer om denna tokfamiljens nya hobby eller klarar ni er bra i alla fall?...
Oavsett vilket så dyker jag troligast upp här igen innan John Blund tar över ruljansen. Så om ni känner för det så ses vi igen. Take care! Kram på er för nu!

7 kommentarer:

  1. Vad modig du är som vågade... och vilken tur att den höll måttet :-) Du är SÅ fin i den, snyggt ihop med Primebootsen och väskan! Kram

    SvaraRadera
  2. Super snyggis! Då kanske jag vågar ha på mig min senare idag :) Geocaching ar skitkul! Vi har gjort det mycket på jobbet med ungarna! Både de olika varianter som finns på nätet och att lägga ut egna "skatter" som de får både lägga ut, trycka in koordinaterna (med hjälp) och leta :) Superkul! Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad snygg jackan var... och till stövlarna! Klart vi vill höra om er nya hobby. Nu är vi hemma igen och jag sörjer att vi inte sågs men det får bli nästa gång. Svårt att hinna med allt som man vill... och alla andra i familjen vill :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Snygg jacka!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skulle väldigt gärna vilja höra mer om den nya hobbyn. :) Kanske är helt efter - men JAG har då aldrig hört talas om det. Plate-spoting, däremot, vet jag precis vad det är (men det är ju en gammalmodig syssla nuförtiden....). :D
    BTW: Jackan var skitsnygg!!!

    /Anneli

    SvaraRadera
  6. Den är så cool! En svart sån skulle passa fint i min garderob =)

    SvaraRadera
  7. Jättefin du är i ljusa färger!! Super!

    kramar

    SvaraRadera