Powered By Blogger

lördag 30 juli 2011

Gårdagens galej med Mollysystrar i Malmö

Har ni lust att haka på vår Malmö-utflykt lite så här dagen efter så kommer en minirapport här. Som tar sin början när jag strålar samman med Lingondarlingen precis utanför Malmö Central vid 11-tiden… för vidare promenixfärd…


… till AjaBaja, som tyvärr inte hade hunnit hänga ut några plagg från Classic-kollektionen. Så istället passade jag på att roffa åt mig en liten reagoding som jag har provat flera gånger och lite ångrat att jag inte har plockat med mig hem tidigare. Men den får ni se senare. För där anslöt även den här vackra donnan…


Fengxumamma med en av sina söta prinsessor, som var hungrig så därför intog vi favorithaket Pronto för lite lunch…


… med pastasallad som blev ett perfekt avstamp...


… innan det bar ut på gatorna igen. Som var överhopade med människor och någonslags matmarknad…


… som vi dock skippade eftersom vi hade Factory som mål. Och där vi lyckades lokalisera en mindre skörd med Odd Molly Classic 2011. Den här var dock det enda jag lyckades prova i den galet människoröverfulla butiken…



















Smirk tee, rose och white 500:-

Krängde först på mig den rosa i storlek 3, tyckte dock att den var lite stor så den vita blev istället provad i storlek 2. Passade kanon men tyvärr blev den lite kortare, och denna tant gillar ju lite längre plagg. Den är i alla fall supermjuk och sjukt skön att ha på sig. Koftan som Lingon figurerar med i bakgrunden är…


Basic v-neck cardigan. Jag har tyvärr ingen koll på vad färgen heter men den var riktigt skitläckert rödrosa. Och fanns även i lite blue


… som inte är riktigt är så lila som lysrören i butiken vill få den till. En annan supersöt kofta, i mjukaste bomull var denna…



New vintage cardigan, rose melange, grey melange och lite blue melange. Efter titten där begav vi oss till Iisa, som också hade fått in lite. En del samma som på Factory. Fast inget av det blev provat av mig för jag blev istället störtkär i ett plagg från pre-fall. Som fick följa med hem. Och som ni får se lite senare idag.

För nu tänkte jag snart avsluta det här inlägget och bege mig ut på lite vovvenad istället. Dock med mina små fjollhundar och inte med de här sötnosarna, som jag sprang på efter vår butiksraid och innan vi skildes för dagen. Tack finaste Mollysystrar för en mysig dejt!


Eftersom det inte blev så mycket provat igår så är jag sugen på revansch i den frågan på måndag. En ny tur till Malmö alltså. Inte helt säker på att jag hinner, har en hel del att fixa inför nästa festivalresa, bara ett par dagar bort. Men ska jobba på det rätt hårt nu i helgen tänkte jag, så att jag kan få frid i sinnet med lite Classic-provning innan det väntas sammandrabbning med tyska hårdrockare in massor. Någon som är sugen att haka på till Malmö på måndag i så fall? Tänkte mig att försöka vara på AjaBaja vid 11-tiden. Take care! Kram på er för nu!

8 kommentarer:

  1. Gud vilka söta lurvtussar! Ha en fin tur till Malmö i dag med:) Fina bilder från i går! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt gäng!
    Bättre lycka med provningen nästa gång! Idag?

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från er sammankomst :) Och vilken ursöt liten (eller kanske inte så liten) valp! Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  4. Kul bilder från andra sidan ögonparet, och valpen...? ! Åh så söt han var..!
    Jag såg honom ytterligare en gång i går på väg mot tåget.
    kram och ha en fin dag vännen!
    L

    SvaraRadera
  5. Kul att få vara med på ett hörn av dejten! Jag har SmirkTee white och gillar den supermycket. Köpte du den? Lycka till i Malmö på måndag. Hade gärna följt med om avståndet inte var så långt och det faktum att jag börjar jobba på måndag.... Kram!

    SvaraRadera
  6. Nix, inget Malmö för mig idag. Däremot åkte maken och hans kollega ner för att måla graffiti så idag var det min tur att stanna hemma och djurvakta… typ.
    Ja valpen var så sjukt söt. Så även om jag vet hur jobbigt det är med folk som ska fram och ”hålla på” med ens hundar så kunde jag inet låta bli att själv bli exakt likadan… :o)
    Kram på er!

    SvaraRadera
  7. Alltid lika kul att spana in bilder från dina "utflykter"! :o)
    Och få se lite diverse provningar, gillas!
    Där var verkligen mycket folk i Malmö, jag var också där samma dag som ni.
    Jag hade gärna hängt med ner igen på måndag om jag inte skulle jobbat. :o(
    Ursöta hundar!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Nettan: skönt att höra att det inte bara var jag som tyckte det var otroligt mycket foolk i Malmö, kände mig lite gnällig... Synd du inte kan haka på, hade varit skoj. Kanske en annan gång? Kram!

    SvaraRadera