Powered By Blogger

onsdag 27 juli 2011

Till er som har en frihetsberövad anhörig

Idag fyller min bror år. Fast det blir inget tårtkalas med familjen. Ingen fest i goda vänners lag. Bara en present som har gått iväg via postens omsorg och som vi aldrig får se honom öppna. Om han nu ens får den… Jag är van, för så har det varit ganska länge, i alla fall i ett par år. Och kommer att vara ett bra tag till. Men för den saken skull blir det inte nödvändigtvis enklare… Så därför är det här…


… till alla er som också har en frihetsberövad anhörig. Kanske i fängelse, kanske i häkte. Till alla er som också blir dömda för vad en anhörig har gjort, eller påstås ha gjort… Till alla er som har fått lära er att inte ta för givet… Take care! Kram!

8 kommentarer:

  1. Tusen tack!!! Fint skrivet och jag känner verkligen igen mig i allt! Jag har också min bror i fängelse. Kramar till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint skrivet!

    Kramar till en svägerska från en annan..

    SvaraRadera
  3. Kram till dig och det är klart att det känns att inte kunna fira som andra.
    Tror han vet att du tänker på honom ändå.

    SvaraRadera
  4. Fint skrivet:) Ha en bra dag i dina trånga och smutsiga kläder;) Kram!

    SvaraRadera
  5. Fina ord från en fin Josanne... Jag grattar härifrån och skickar kramar. Kramar, medkänsla och kärlek behöver alla oavsett var man befinner sig, oavsett vad man gjort eller inte...
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  6. Stor kram till dig för dessa tänkvärda ord! // Linsan

    SvaraRadera