Powered By Blogger

söndag 10 juli 2011

Vem var på jakt efter denna?

Leatherette biker jacket, lite powder

Jag vet att det var någon här i Mollylandia som var på jakt efter den, men mitt senila tantminne gör att jag tyvärr inte kommer ihåg vem det var... I alla fall så finns den just nu på AjaBaja till halva priset, precis som en massa annat från pre-spring och spring.
Så nu går den lös på 2750:- istället för 5499:-. Mycket pengar i alla fall men det fick mig ändå att tänka. Att man lätt kan köpa en tunika/klänning för runt 2000:-. Eller en änglatunika för 3500:- till exempel... i jämförelse med en assnygg skinnjacka på rea så är det rätt fett dyrt...
Tycker jag, som trots allt hellre köper färre dyra plagg som är speciella och blir riktiga guldkorn i garderoben än att satsa på mycket och billigare... Jaja, lätt för mig att säga som redan har en överfull garderob... Men för min del är det ändå ofta de lite mer kostsamma plaggen som jag känner mig allra finast i. Hur är det för er? Och hur tänker nu; färre dyrare eller fler med mindre prislapp? Kram!

8 kommentarer:

  1. Tänker nog: rätt plagg först. Inte bara en massa "vill ha" utan tänka lite först och välja sådant som kommer till användning....

    Försöker iaf....


    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror det var Oslotigern som var sugen på skinnjackan om den kom till halva priset.
    Jag har blivit som dig, heller färre men speciella plagg, men sen trillar jag dit och shoppar loss på rea ändå:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jo, jag har ofta tänkt så -hellre dyra speciella plagg. Men jag har nog ändrat mig lite och försöker tänka praktiskt också (går så där) för jag har väldigt många väldigt fina, spreciella plagg och när ska jag använda dem alla????? Fick en tankeställare när jag hade ett sånt där väldigt dyrt, väldigt speciellt drömplagg på mig och mina kompisar undrade om den var ny. nej den har jag haft ett bra tag sa jag. De undrade då varför jag aldrig hade den snygga på mig och den hemska sanningen var j så klart att jag har så många fina plagg att tillfällena inte räcker till. Så gärna fina lite billigare plagg som jag kan använda ofta faktiskt...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tänker nog hellre få och speciella, men sedan trillar jag dit på både det ena och det andra ändå i slutändan. Jag har märkt att de dyrare plaggen har en mycket bättre passform. I de billigare plaggen kan man skifta mellan tre stl! Detta tycker jag är väldigt konstigt! De billigare är ju inte så billiga de heller! Och har de olika "mall" för de olika prisklasserna? Så, nu åkte du på dagens gn1 Sorry! Men visst är det skumt!? Kram

    SvaraRadera
  5. dagens gnäll skulle det vara! Inte gn1 :)

    SvaraRadera
  6. Om jag bara kunnat knö in mig i en 1a... =)

    SvaraRadera
  7. Hej Josanne!

    Jag önskar att jag vore så där klok och eftertänksam när jag köper men oftast är jag känslomässig och spontan. Nu tänker jag i alla fall så långt som att mina kläder ska fungera i vardagslivet och jag har gått igenom min garderob och sett vad jag använder mest.
    Att det sedan är underbart med vackra klänningar är en annan sak.
    Men nu till min fasa, rensade ut en del kläder som skulle till klädinsamlingen vid flytten men de är kvar och jag saknar en liten drös med Mollysar som jag bara inte hittar. Nåja, hoppas att lokala hjälpverksamheten blir glada, tar lite vettigt betalt och att pengarna går dit de ska men det är ett par klänningar och tunikor som jag verkligen saknar.

    Kram från Eva Solid

    SvaraRadera
  8. Jag vill ju gärna vara så klok som dig, men här är det det mesta som är fint som får komma hem till mig, billigt som dyrt. Dock, totalpriset är det som gäller oavsett plagg och jag försöker alltid hitta en sorts nytto/pris ekvation. På det sättet skulle jag nog inte köpa en silkesunderklänning för 1000 kr och ett par gummistövlar till mer än 500. Men en användbar tunika för 1500 och - inte minst - en skinnjacka för 2500 betalar jag lätt :-) Tack igen snälla, det var jag som letade efter en och den är nu på väg :-)

    Kram kram

    SvaraRadera