Powered By Blogger

måndag 18 juli 2011

Värmeslag, ugnjävel & en dagens på tant Übergnäll

Grått och ruggigt ute. Klär mig därefter och knallar iväg till banken som mitt första stopp på en fixarrunda. Hinner knappt runt kvarteret förrän solen spricker upp och det blir asvarmt. På direkten. Skönt javisst, men INTE iklädd denna stass:



















Klimakterietanten får värmeslag och sitter nu med huvudet halvt inne i en jättefläkt… Tycker ni att jag är gnällig? Vänta då, det blir strax värre…
För joråsåatt… det går ju bra nu… eller INTE. Först datorhaveriet för en vecka sedan. En massa allmänt småstrulande däremellan och så igår. När vi gjorde egen pizzadeg från scratch enligt masterchef-recept och därmed konstens alla regler. Pizza a la riktig lyx var tanken så vi fixade även till två olika och ganska meckiga fyllningar. Hann bli ordentligt hungriga innan allt var klart att åka in i ugnen. Då tvärdog ugnjävlen! Bara så där rakt av.

Lyx i all ära men kall ogräddad pizza kändes inte som ett alternativ så det blev till att skrapa ihop och mixa lite rester istället. På så vis la vi 3,5 timmar på vad som blev 2 minuter i micron
Denna dag har i stort gått ut på att försöka lokalisera en ny ugn, en så kallad bordsugn med plattor. Inte det lättaste men nu är en sådan funnen, långt fucking i en helt annan världsdel… nja, stadsdel i alla fall men det känns typ lika långt…

Får se om vi hinner hämta den idag… Har garderat med indisk hämtmat som bara behöver en liten tur i micron för att bli ätklar… Om nu inte den också flippar ur och avlider…
Positiva klubben har talat och dess general tant Übergnäll säger därmed tack och hej för nu. Återkommer lite senare om jag lyckas sluta sura… ;o) Kram på er!

9 kommentarer:

  1. Med sådan skruttotur måste det ju vända nu!
    Imorgon tidigt passerar jag genom din stad på väg mot Danmark - kanske knäpper jag en bildhälsning till bloggen :-)
    Önskar dig en kväll full med tur där allt klaffar!
    Kram
    Nadia http://cakeofjoy.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Men vilket mög med ugnen!
    Hoppas ni hinner få både ugn och pizza idag.

    SvaraRadera
  3. du... vissa dagar får man vara hur jävla surfittig man vill... SÅ DET SÅ!!
    Vi tar igen det imorgon ;) Puss på dig

    SvaraRadera
  4. Man har rätt att vara grinig när allt knasar till sig så! Kram

    SvaraRadera
  5. Klart man blir grinig om man har en SÅN dag!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Men vad fasen vilken otursvåg du hamnat i då...Vänder säkert snart och du får trösta dig med fina Traderavinster och sånt :-)

    Men det där med elektriska prylar drabbar mig ofta. Tror det finns något som heter maskininkompatibel och det är jag i ett nötskal. Finns ingen som får så mycket konstiga fel på elprylar som jag...kanske du också är drabbad av...eller skyll det på maken så kanske det känns bättre hö hö...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  7. Åh fy fan vad surt! Kan ju bara bli bättre i morgon va?! Kram gumman!

    SvaraRadera
  8. Näedu..det är baske mig inte lätt att åren går o sätter sina spår!! "Smällar man får ta" helt enkelt, fast inte alltid såå väldigt kul direkt! Tråkigt med er ugn/spis, hoppas ni får ta i en ny som ni önskar!!
    Har tyvärr väldigt svårt både att läsa o kommentera hos dig ( o de andra), mina ögon är definivt inte bra. Antar jag jag skriver massor av fel, tror det kan förstås ändå..
    Hoppas du är lite gladare nu!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Tack bästaste ni för kommentarer. Massa Kram!

    SvaraRadera