Powered By Blogger

fredag 22 juli 2011

Det blir inte alltid som man har tänkt

Rubriken på det här inlägget är ord som tillsammans ofta bildar min verklighet, min vardag… men i det här fallet går det fett mycket utanför min lilla bubbla.
Som jag tycker känns jäkligt fjuttig att mala på om här med tanke på händelserna i Oslo. Just nu försöker jag mest bara bena ut i vad som har hänt, få en sann bild, bakom mediedrevets jäkligt färgade rapportering… ja som journalist, eller ex-journalist eftersom jag inte längre drar in min kosing den vägen... får jag faktiskt uttala mig så… för jag vet hur det funkar… Och därför får ni istället för min dag i bilder (som jag troligast och trots allt är ytlig nog att kasta ut här imorgon istället, eftersom jag nu har tagit dem…) mina tankar till vårt grannland i väster. Kram!


Foto: Scanpix Norge

2 kommentarer:

  1. Det finns nog all anledning att benämna saker vid dess rätta namn även i en sånhär situation.
    För nej, allt som står i tidningen är inte sant.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helen: kram på dig vännen!

    SvaraRadera