Powered By Blogger

onsdag 13 juli 2011

Kunde inte låta bli, annars ligger jag lågt

Min datorstrulande inledning på den här veckan har inneburit att jag är en av ytterst få som inte har yppat ett ord om Odd Molly Fall och Winter 2011. Dags att ändra på det… :o) Jag brukar göra listor över toppkandidater och bubblare som jag är nyfiken på inför varje säsong men så långt har jag inte riktigt kommit än, så dessa återkommer jag med senare i veckan.

Spontant är det precis som jag väntade mig/ hoppades på… inte speciellt mycket som får det att rycka i mina  shoppingnerver. Fast det finns ändå ett par ynka plagg som har väckt min nyfikenhet. Framförallt var det dessa två som stack ut:

Keyhole jacquard dress, dark lilac & almost black

Som jag inte kunde låta bli att förboka hos Folk Malmö. Där finns ett par stycken potentiella godingar till som jag är intresserad av att prova när de dyker upp, men jag håller mig till det och ligger lågt för övrigt. Hur ser det ut för er; dyr eller billig höst? Och har ni förbokat något?

Nu ska jag ta tag i disk och lite andra sådana skojsiga hemmasysslor. Sedan blir det provning av min nykomling som jag hämtade hem igår. Så om inget annat så återkommer jag med bilder på den lite senare. Var rädda om er! Kram så länge!

6 kommentarer:

  1. detta blir en dyr kollektion. fast å andra sidan så köpte jag inte mycket ur sommarens

    AnnaSC

    SvaraRadera
  2. Anna: och jag har gjort precis tvärtom; shoppat en hel del från vår och sommar. Det brukar alltid bli så, mer vår och sommar, mindre höst och vinter. Bra att man kan jämna ut det lite så ju… som du också gör fast tvärtom. :o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhh vad fina Mollysar du bokat, själv så har jag bokat Rock a fellow slip dress i dark pink, och Classic smock blouse i vitt..och jag är sååå sugen på klänningen den stickade i bomull Kahlo knit i natur vitt, fin till Jul...
    Jag har fått hem Bakers cross dress i almost black..sparar på den ännu känns lite väl Höstig nu i sommar värmen..
    Ha det gott
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Hej Josanne!

    Jag tycker så mycket om höstkollektionen, den känns riktigt jag och det blev fyra förbokningar som jag känner mig väldigt nöjd med. Dina förbokningar är två riktiga sötnosar och säkert jättefina på.
    Allt gott och kram från Eva

    SvaraRadera
  5. Jag har inte bokat något eftersom jag är emot och vill inte dras med i hysterin utan njuter av sommaren. Måste erkänna att jag inte ens tittat på nya kollektionen ännu, har inte haft tid och möjlighet.

    Dina godingar är som gjorda för dig, blir nog supersnygga!

    Kramar ChristinaB

    SvaraRadera
  6. Anette: rock a fellow slip dress är jag också nyfiken på, har ju redan ett gäng men nya färger är alltid kul och spännande… ;o) De andra två du bokat har jag lite dålig koll på men tänkte kolla igenom hösten lite bättre idag för att bland annat göra en lista över mina favoriter så då får jag kolla dem. Kram!

    Eva: jag brukar alltid hitta mer från vår- och sommarkollektionerna och såå även i år. Fast ju mer man tittar desto mer fint ser man… Hittar tyvärr inte mina skygglappar heller så det kan nog bli lite nytt i höst i alla fall… :o) Kram!

    Christina: bra tänkt! Det har jag också försökt men så fastnar jag bland produktbilderna vid datorn i alla fall... dumt, dumt! :o) Kram!

    SvaraRadera